Europa –
leagănul limbilor şi culturilor diferite
L’Europe - foyer de langues et cultures
variées
Europe - the cradle of different languages and cultures
PROIECT
EDUCATIONAL
la nivelul
specialităţii
An
şcolar: 2017 – 2018
Unitatea şcolară: SCOALA Gimnazială Oniceni
Propunător/coordonator: prof. IULIA SAMSON
Titlul proiectului: Europa – leagănul limbilor şi
culturilor diferite / L’Europe - foyer de
langues et cultures variées / Europe - the cradle of
different languages and cultures
Categoria în care se încadrează
proiectul: CULTURAL/ Cultură şi civilizaţie
Perioada de desfăşurare: 26 septembrie 2017
ARGUMENT:
În data de 26 septembrie, Europa
sărbătoreşte diversitatea sa lingvistică. Organizată în fiecare an începând cu
2001 de către Consiliul Europei, Ziua Europeană a Limbilor Străine promovează
învăţarea acestora de către toate categoriile de vârstă şi evidenţiază
importanţa diversităţii lingvistice.
Scopul acestui eveniment este de a promova
plurilingvismul, ca punte esențială de comunicare între popoare, dar și un
instrument de interes turistic sau profesional. În plus, cunoașterea limbilor
străine facilitează o mai bună înțelegere interculturală, fundamentul
patrimoniului cultural european. Sunt sărbătorite nu numai limbile
oficiale europene, ci și bogata moștenire de culturi și tradiții — o expresie
vie a tuturor limbilor Europei.
Descoperirea unor culturi noi, posibilitatea
de a căpăta o perspectivă diferită asupra lumii și de a-i înțelege mai bine pe
cei din jur sunt o ocazie propice pentru a vedea avantajele învățării
limbilor străine.
Prezentul proiect îşi propune să îi
sensibilizeze pe elevi în încercarea de a descoperi diversitatea limbilor ce
sunt vorbite in Europa, să stimuleze interesul pentru învăţarea a cel puțin 2
limbi străine, să îi ajute pe elevi să identifice avantajele cunoaşterii
limbilor franceză şi engleză.
TIPUL ACTIVITĂŢII: Proiect educaţional la nivelul
specialităţii
OBIECTIVUL GENERAL:
-
Sensibilizarea elevilor pentru
studiul limbilor străine;
Obiectivele specifice :
- descoperirea semnificației zilei de 26
septembrie (Ziua Europeana a Limbilor)
- stimularea
creativității si a spiritului critic
- creșterea interesului
elevilor pentru studierea limbilor străine
- încurajarea
plurilingvismului si a multiculturalitatii
- identificarea
avantajelor cunoașterii limbilor străine
- familiarizarea cu
metode eficiente de învăţare a limbilor străine
- identificarea unor
materiale auxiliare utile in studierea limbilor străine
SUBIECTE:
-
Declaraţia comună a Consiliului
Europei şi Comisiei europene privind aniversarea zilei europene a limbilor
-
Tradiţii interculturale
-
Plurilingvism
-
Toleranţă şi speranţă
-
Engleză versus Franceză
-
Ce limbi se vorbesc în Europa?
Grupul ţintă căruia i se
adresează proiectul:
Elevii Şcolii Gimnaziale Oniceni,
cadrele didactice din şcoală, comunitatea locală, părinţi.
Modalităţi de realizare:
-
Jocuri, prezentări susţinute de
către elevi, rebus, puzzle ;
-
referate pe teme legate de
tradiţii interculturale, plurilingvism, toleranţă;
-
recitarea de poezii în limba
franceză şi limba engleză;
-
realizarea unor desene/afişe.
Rezultatele aşteptate ca urmare a
implementării proiectului:
•
Îmbogăţirea vocabularului
elevilor;
•
Stimularea elevilor prin
activităţi, concurs de desene;
•
Formarea unor atitudini pozitive
faţă de subiectul propus;
•
Încurajarea elevilor în a folosi
limba franceză sau engleză
•
Implicarea continuă a elevilor în
activităţi extracurriculare;
•
Implicarea continuă a cadrelor
didactice în atragerea efectivă a elevilor în organizarea unor activităţi cu
caracter extracurricular;
•
Creşterea calităţii actului de
învăţare;
•
Ridicarea prestigiului şcolii;
Descrierea activităţilor
Activitatea nr. 1
a. Titlul activităţii: Conceperea
proiectului
b. Data/perioada de desfăşurare: 21 septembrie 2017
c. Locul desfăşurării: Şcoala Gimnazială Oniceni
d. Participanţi: elevii claselor
III- VIII
e. Responsabil: prof. Iulia Samson
f. Beneficiari: elevii Şcolii Gimnaziale Oniceni
Activitatea nr. 2
a. Titlul activităţii: 26 septembrie 2014 – Europa – leagănul limbilor şi culturilor diferite
b. Data/perioada de desfăşurare: 26
septembrie 2017
c. Locul desfăşurării: Şcoala Gimnazială Oniceni
d. Participanţi: elevii claselor VII-VIII
e. Descrieţi pe scurt activitatea: prezentarea unor ppt-uri, texte
informative
f. Responsabil: prof. Iulia Samson
g. Beneficiari: elevi, părinţi, comunitatea locală
h. Modalităţi de evaluare: prezentare ppt.
Activitatea nr. 3
a. Titlul activităţii: Ce limbi se
vorbesc în Europa
b. Data/perioada de desfăşurare: 26
septembrie 2017
c. Locul desfăşurării: Şcoala Gimnazială Oniceni
d. Participanţi: elevii claselor III- VI
e. Descrieţi pe scurt activitatea: puzzle-uri tematice, realizarea unui
afiş cu numele ţărilor membre ale U.E. si a unui poster cu cuvântul „pace”
scris în limbile Europei
f. Responsabil: prof. Iulia Samson
g. Beneficiari: elevi, părinţi, comunitatea locală
h. Modalităţi de evaluare: albumul foto al activităţii
Activitatea nr. 4
a. Titlul activităţii: J’aime le
français pour…/ I love english because…/ Amo l'italiano perché… Me encanta
el español porque…
b. Data/perioada de desfăşurare: 26
septembrie 2017
c. Locul desfăşurării: Şcoala Gimnazială Oniceni
d. Participanţi: elevii claselor V- VIII
e. Descrieţi pe scurt activitatea: realizarea unor videoclipuri in care
elevii să-şi exprime preferinţele faţă de o limbă străină sau alta.
f. Responsabil: prof. Iulia Samson
g. Beneficiari: elevi, părinţi, comunitatea locală
h. Modalităţi de evaluare: videoclipurile
Prezentaţi modalitatea de
evaluare şi indicatorii de evaluare ai proiectului:
- fişele cu informaţii;
- poveşti conţinând vocabularul folosit la ore;
- participarea activă a elevilor pe tot parcursul activităţii
- recitare în limba franceză şi limba engleză;
- fotografii, videoclipuri in engleza, franceza, italiana, spaniola si
romana
- evaluare orală prin discuţii libere şi dirijate.
Beneficiarii direcţi şi indirecţi ai proiectului:
- elevii implicaţi în proiect;
- cadrele didactice implicate în proiect;
- părinţii;
- şcoala.
Continuitatea/sustenabilitatea
proiectului:
Continuitatea proiectului va fi susţinută prin alte activităţi
extraşcolare, prin implicarea activă a câtor mai mulţi elevi în proiecte
viitoare. Activităţile în limba franceză
şi limba engleză vor fi susţinute în continuare de profesorul de limba
franceză/engleză în cadrul orelor predate.
Activităţi de promovare/mediatizare şi de diseminare:
- afişe;
- mediatizarea orală de către
elevi şi cadre didactice.
- postarea videoclipurilor pe
site-ul dedicat Zilei Europene a Limbilor
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu