Europa – leagănul limbilor şi culturilor diferite / L’Europe - foyer de langues et cultures variées / Europe - the cradle of different languages and cultures

Europa – leagănul limbilor şi culturilor diferite
L’Europe - foyer de langues et cultures variées
Europe - the cradle of different languages ​​and cultures

PROIECT EDUCATIONAL
la nivelul specialităţii
An şcolar: 2017 – 2018
Unitatea şcolară: SCOALA Gimnazială Oniceni 
Propunător/coordonator: prof. IULIA SAMSON 
Titlul proiectului: Europa – leagănul limbilor şi culturilor diferite / L’Europe - foyer de langues et cultures variées / Europe - the cradle of different languages ​​and cultures
Categoria în care se încadrează proiectul: CULTURAL/ Cultură şi civilizaţie
Perioada de desfăşurare: 26 septembrie 2017

ARGUMENT:

În data de 26 septembrie, Europa sărbătoreşte diversitatea sa lingvistică. Organizată în fiecare an începând cu 2001 de către Consiliul Europei, Ziua Europeană a Limbilor Străine promovează învăţarea acestora de către toate categoriile de vârstă şi evidenţiază importanţa diversităţii lingvistice.
Scopul acestui eveniment este de a promova plurilingvismul, ca punte esențială de comunicare între popoare, dar și un instrument de interes turistic sau profesional. În plus, cunoașterea limbilor străine facilitează o mai bună înțelegere interculturală, fundamentul patrimoniului cultural european. Sunt sărbătorite nu numai limbile oficiale europene, ci și bogata moștenire de culturi și tradiții — o expresie vie a tuturor limbilor Europei.
Descoperirea unor culturi noi, posibilitatea de a căpăta o perspectivă diferită asupra lumii și de a-i înțelege mai bine pe cei din jur sunt o ocazie propice pentru a vedea avantajele învățării limbilor străine.
Prezentul proiect îşi  propune să îi sensibilizeze pe elevi în încercarea de a descoperi diversitatea limbilor ce sunt vorbite in Europa, să stimuleze interesul pentru învăţarea a cel puțin 2 limbi străine, să îi ajute pe elevi să identifice avantajele cunoaşterii limbilor franceză şi engleză.

TIPUL ACTIVITĂŢII: Proiect educaţional la nivelul specialităţii
OBIECTIVUL GENERAL:
-          Sensibilizarea elevilor pentru studiul limbilor străine;

Obiectivele  specifice :
-  descoperirea semnificației zilei de 26 septembrie (Ziua Europeana a Limbilor)
- stimularea creativității si a spiritului critic
- creșterea interesului elevilor pentru studierea limbilor străine
- încurajarea plurilingvismului si a multiculturalitatii
- identificarea avantajelor cunoașterii limbilor străine
- familiarizarea cu metode eficiente de învăţare a limbilor străine
- identificarea unor materiale auxiliare utile in studierea limbilor străine

SUBIECTE:
-          Declaraţia comună a Consiliului Europei şi Comisiei europene privind aniversarea zilei europene a limbilor
-          Tradiţii interculturale
-          Plurilingvism
-          Toleranţă şi speranţă
-          Engleză versus Franceză
-          Ce limbi se vorbesc în Europa?

Grupul ţintă căruia i se adresează proiectul:

Elevii Şcolii Gimnaziale Oniceni, cadrele didactice din şcoală, comunitatea locală, părinţi.

Modalităţi de realizare:
-          Jocuri, prezentări susţinute de către elevi, rebus, puzzle ;
-          referate pe teme legate de tradiţii interculturale, plurilingvism, toleranţă;
-          recitarea de poezii în limba franceză şi limba engleză;
-          realizarea unor desene/afişe.

Rezultatele aşteptate ca urmare a implementării proiectului:
      Îmbogăţirea vocabularului elevilor;
      Stimularea elevilor prin activităţi, concurs de desene;
      Formarea unor atitudini pozitive faţă de subiectul propus;
      Încurajarea elevilor în a folosi limba franceză sau engleză
      Implicarea continuă a elevilor în activităţi extracurriculare;
      Implicarea continuă a cadrelor didactice în atragerea efectivă a elevilor în organizarea unor activităţi cu caracter extracurricular;
      Creşterea calităţii actului de învăţare;
      Ridicarea prestigiului şcolii;



Descrierea activităţilor

Activitatea nr. 1
a. Titlul activităţii: Conceperea proiectului
b. Data/perioada de desfăşurare: 21 septembrie 2017
c. Locul desfăşurării: Şcoala Gimnazială Oniceni
d. Participanţi:  elevii claselor III- VIII
e. Responsabil: prof. Iulia Samson
f. Beneficiari: elevii Şcolii Gimnaziale Oniceni

Activitatea nr. 2
a. Titlul activităţii: 26 septembrie 2014 – Europa – leagănul limbilor şi culturilor diferite
b. Data/perioada de desfăşurare: 26 septembrie 2017
c. Locul desfăşurării: Şcoala Gimnazială Oniceni
d. Participanţi: elevii claselor VII-VIII
e. Descrieţi pe scurt activitatea: prezentarea unor ppt-uri, texte informative
f. Responsabil: prof. Iulia Samson
g. Beneficiari: elevi, părinţi, comunitatea locală
h. Modalităţi de evaluare: prezentare ppt.

 Activitatea nr. 3
a. Titlul activităţii: Ce limbi se vorbesc în Europa
b. Data/perioada de desfăşurare: 26 septembrie 2017
c. Locul desfăşurării: Şcoala Gimnazială Oniceni
d. Participanţi: elevii claselor III- VI
e. Descrieţi pe scurt activitatea: puzzle-uri tematice, realizarea unui afiş cu numele ţărilor membre ale U.E. si a unui poster cu cuvântul „pace” scris în limbile Europei  
f. Responsabil: prof. Iulia Samson
g. Beneficiari: elevi, părinţi, comunitatea locală
h. Modalităţi de evaluare: albumul foto al activităţii

Activitatea nr. 4
a. Titlul activităţii: J’aime le français pour…/  I love english because…/ Amo l'italiano perché… Me encanta el español porque…
b. Data/perioada de desfăşurare: 26 septembrie 2017
c. Locul desfăşurării: Şcoala Gimnazială Oniceni
d. Participanţi: elevii claselor V- VIII
e. Descrieţi pe scurt activitatea: realizarea unor videoclipuri in care elevii să-şi exprime preferinţele faţă de o limbă străină sau alta.    
f. Responsabil: prof. Iulia Samson
g. Beneficiari: elevi, părinţi, comunitatea locală
h. Modalităţi de evaluare: videoclipurile

Prezentaţi modalitatea de evaluare şi indicatorii de evaluare ai proiectului:

- fişele cu informaţii;
- poveşti conţinând vocabularul folosit la ore;
- participarea activă a elevilor pe tot parcursul activităţii
- recitare în limba franceză şi limba engleză;
- fotografii, videoclipuri in engleza, franceza, italiana, spaniola si romana 
- evaluare orală prin discuţii libere şi dirijate.
Beneficiarii direcţi şi indirecţi ai proiectului:

- elevii implicaţi în proiect;
- cadrele didactice implicate în proiect;
- părinţii;
- şcoala.

Continuitatea/sustenabilitatea proiectului:
Continuitatea proiectului va fi susţinută prin alte activităţi extraşcolare, prin implicarea activă a câtor mai mulţi elevi în proiecte viitoare. Activităţile în limba franceză  şi limba engleză vor fi susţinute în continuare de profesorul de limba franceză/engleză în cadrul orelor predate.

Activităţi de promovare/mediatizare şi de diseminare:

- afişe;
- mediatizarea orală de către elevi şi cadre didactice.

- postarea videoclipurilor pe site-ul dedicat Zilei Europene a Limbilor

 
 

 

 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu