Ziua Europeana pentru Lupta Impotriva Traficului de Persoane

PROIECT EDUCATIONAL
An şcolar: 2017 – 2018
Unitatea şcolară: SCOALA Gimnazială Oniceni
Propunător/coordonator: prof. IULIA SAMSON

Titlul proiectului: Ziua Europeana pentru Lupta Impotriva Traficului de Persoane
Categoria în care se încadrează proiectul: Educaţie
Perioada de desfăşurare: 16-20 octombrie 2017

ARGUMENT:

Traficul de persoane este sclavia zilelor noastre. Deși legal sclavia a fost abolită în secolul XIX, unele estimări spun că mai mulți oameni sunt astăzi robiți decât acum două secole. Chiar dacă munca forțată încă există în Europa și în țările dezvoltate,principala formă de exploatare este cea sexuală.
18 octombrie este ziua europeană de luptă împotriva traficului de persoane, însă responsabilitatea pentru acest fenomen social nu este doar una guvernamentală. Traficul de persoane privește societatea civilă.

TIPUL ACTIVITĂŢII: Proiect educaţional
Scopul activităţii :
  - familiarizarea elevilor cu semnificaţia zilei de 18 octombrie

OBIECTIVUL GENERAL:
Sensibilizarea elevilor pentru cunoașterea istoriei unor evenimente/zile importante şi acumularea unui sistem de norme şi valori privind drepturile copilului, în special dreptul la educaţie.

OBIECTIVE SPECIFICE:
Elevii  implicaţi în activitate:
v  Vor şti ce înseamnă trafic de persoane;
v  Vor şti care sunt efectele traficului de persoane  asupra copiilor si asupra familiilor lor;
v  Vor înţelege relaţia trafic-traficant-victima;
v  Vor fi capabili să foloseasca informatiile primite in viata de zi cu zi  .

SUBIECTE:
-          Ziua Europeana impotriva traficului de persoane
-          Care sunt formele traficului de persoane.
-          Ce pot face pentru a nu fi o victima
-          Informatia poate salva vieti

Grupul ţintă căruia i se adresează proiectul:
Elevii Şcolii Gimnaziale Oniceni, cadrele didactice din şcoală, comunitatea locală, părinţi.

Modalităţi de realizare:
-          Realizarea unor afişe  cu tema:” Ziua Europeana împotriva traficului de persoane” ;
-          realizarea unor pliante cu mesaje împotriva traficului de persoane ;
-          dezbatere pe tema „Ce trebuie sa facem si in cine sa avem incredere?”.

Rezultatele aşteptate ca urmare a implementării proiectului:
      Îmbogăţirea vocabularului elevilor;
      Stimularea elevilor prin activităţi, concurs de postere;
      Formarea unor atitudini pozitive faţă de subiectul propus;
      Implicarea continuă a elevilor în activităţi extracurriculare;
      Implicarea continuă a cadrelor didactice în atragerea efectivă a elevilor în organizarea unor activităţi cu caracter extracurricular;
      Creşterea calităţii actului de învăţare;
      Ridicarea prestigiului şcolii;

Descrierea activităţilor

Activitatea nr. 1
a. Titlul activităţii: Conceperea proiectului
b. Data/perioada de desfăşurare: 16 octombrie 2017
c. Locul desfăşurării: Şcoala Gimnazială Oniceni
d. Participanţi:  elevii clasei a VIII a
e. Responsabil: prof. Iulia Samson
f. Beneficiari: elevii clasei a VIII a, părinţii elevilor, comunitatea locala


Activitatea nr. 2
a. Titlul activităţii: Ziua Europeana pentru Lupta Impotriva Traficului de Persoane
b. Data/perioada de desfăşurare: 18 octombrie 2017
c. Locul desfăşurării: Şcoala Gimnazială Oniceni
d. Participanţi: elevii clasei a VIII a
e. Descrieţi pe scurt activitatea: prezentarea unor referate, texte informative, discuţie liberă pe tema necesităţii educaţiei
f. Responsabil: prof. Iulia Samson
g. Beneficiari: elevi, părinţi, comunitatea locală
h. Modalităţi de evaluare: mapa cu materiale, albumul foto al activităţii

 Activitatea nr. 3
a. Titlul activităţii: Formele traficului de persoane  
b. Data/perioada de desfăşurare: 19 octombrie 2017
c. Locul desfăşurării: Şcoala Gimnazială Oniceni
d. Participanţi: elevii clasei a VIII a
e. Descrieţi pe scurt activitatea: moment de reflecţie prin care elevii sunt invitaţi să-şi exprime poziţia faţă de traficul de persoane, necesitatea prevenției  în contextul traficului de persoane, să conștientizeze care sunt formele traficului de persoane .
f. Responsabil: prof. Iulia Samson
g. Beneficiari: elevi, părinţi, comunitatea locală
h. Modalităţi de evaluare: mapa cu materiale, albumul foto al activităţii

Activitatea nr. 4
a. Titlul activităţii: Sa invatam sa spunem NU
b. Data/perioada de desfăşurare: 20 octombrie 2017
c. Locul desfăşurării: Şcoala Gimnazială Oniceni
d. Participanţi: elevii clasei a VIII a
e. Descrieţi pe scurt activitatea: realizarea unor pliante care sa vina in ajutorul potențialelor victime ale traficului de persoane sub toate formele sale.
f. Responsabil: prof. Iulia Samson
g. Beneficiari: elevi, părinţi, comunitatea locală
h. Modalităţi de evaluare: schițe de plan, chestionare


Prezentaţi modalitatea de evaluare şi indicatorii de evaluare ai proiectului:

- fişele cu informaţii;
- chestionare privind traficul de persoane;
- participarea activă a elevilor pe tot parcursul activităţilor
- prezentarea materialelor informative şi a creaţiilor realizate pe parcursul activităţilor;
- evaluare orală prin discuţii libere şi dirijate.

Beneficiarii direcţi şi indirecţi ai proiectului:
- elevii implicaţi în proiect;
- cadrele didactice implicate în proiect;
- părinţii;
- şcoala.
Activităţi de promovare/mediatizare şi de diseminare:
- mediatizarea orală de către elevi şi cadre didactice.

- expoziție cu produsele finale

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu